Veidotājiem‎ > ‎

Rakstu idejas

Datorzinātnes obligātās tēmas:

  • Turing's Halting problem
  • NP-sarežģīti uzdevumi (atsevišķi var par Travelling salesman problem, Set Cover u.c. klasiku)

Datorzinātnes aktuālās tēmas:

  • Wireless sensor networks
  • Evolutionary Computation (Neural Networks, Particle Swarm Optimization, GA, GP, EP, ES)
  • Data mining
  • Pattern classification
  • P2P
  • AI, AI-hard 

Obligātās matemātikas tēmas:

  • Rekurences
  • Markov chains, Hidden Markov Models
  • Bayesian learning, Maximum likelihood estimation
  • Least squares method

Latviešu vai Rīgas datorzinātnieki, zinātnieki

  • Mārtiņš Rūsiņš Freivalds
  • Juris Hartmanis
  • Andris Ambainis
  • Canders

Biogrāfijas:

  • Alans Tjūrings
  • Džons fon Neimans (John von Neumann)
  • Klods Šenons (Claude Shannon)
  • Donalds E. Knuts (Donald E. Knuth)
  • Edsgers Daikstra (Edsger Dijkstra)
  • Pols Erdošs (Paul Erdos)
  • Hardijs
  • Īzaks Ņūtons
  • Čārlzs Bebidžs

Grāmatas:

  • Aho, Sethi, Ullman "Compilers"
  • SICP
  • Code Complete
  • Programming Pearls
  • Design Patterns
  • Concrete Mathematics
  • Artificial Intelligence, A Modern Approach
  • Men of Mathematics

Brīvās tēmas:

  • Par pasniedzējiem
  • Par studiju biedriem
  • Datorzinātnes definīcijas
  • Zinātnes definīcijas
  • Datorzinātnes vēsture
  • Matemātikas vēsture

Algoritmi, datu struktūras:

  • Randomized algorithms
  • Approximation algorithms (tikai pēc iepazīstināšanas ar NP-complete)
  • Latin square
  • Dynamic programming

Citas tēmas:

  • Latviešu valoda
Comments